• Раҳмонов Шарифҷон Мадиномович

    Раҳмонов Шарифҷон Мадиномович

    - сардори раёсати таълим

    - Номзади илмҳои педагогӣ

РАЁСАТИ  ТАЪЛИМ

Раёсати таълим соли 2020 таъсис ефтааст, пеш аз он он ҳамчун шуъба амал мекард. Раёсат дар фаъолияти худ қонунҳои Ҷумҳурии Тоҷикистон, қарор Ва фармонҳои Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон, қарорҳо ва фармонҳои вазоратҳои тандурустӣ ва ҳифзи иҷтимоӣ, маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон, фармонҳои ректори институт, қарорҳои шурои олимон ва ғайраро риоя менамояд.Таълим бо 3 забон-тоҷикӣ, русӣ ва англисӣ сурат мегирад.

Омӯзиши клиникии донишҷӯён дар Маркази омӯзиши малакаҳои амалӣ, ки бо таҷҳизоти муосир ва техникаи навтарини моделӣ муҷаҳҳаз карда шудааст, амалӣ карда мешавад. Дар марказ донишҷӯён имконият доранд, ки дар тренажерҳо, пластификаторҳо ва дигар симуляторҳои махсусгардонидашуда, ки шароити воқеии кориро дар муҳити клиникӣ барқарор мекунанд, машқ кунанд. Ин ба онҳо имкон медиҳад, ки малакаҳои заруриро омӯзанд ва пеш аз оғози кор бо беморон таҷриба ба даст оранд. Тавассути чунин омӯзиш, донишҷӯен таҷрибаи пурарзиши амалӣ ба даст меоранд ва барои фаъолияти касбӣ дар сатҳи баланд омодаанд.

Вазифаи раёсати таълимии МТҒ "Донишкадаи тиббӣ-иҷтимоии Тоҷикистон" аз тайер кардани мутахассисони баландихтисос дар соҳаи тиб ва кори иҷтимоӣ аз рӯи ихтисосҳои "Кори табобатӣ", "Психологияи тиббӣ", "Стоматология", "Фармасевтӣ" ва "Кори иҷтимоӣ" (фаъолияти иҷтимоӣ, тиббӣ ва психологӣ) иборат аст, ки қодиранд дар ҷомеаи муосир бомуваффақият кор кунанд, мушкилоти тиббӣ ва иҷтимоиро самаранок ҳал кунанд ва инчунин дар рушди соҳаи тандурустӣ ва соҳаи иҷтимоии ҷумҳурӣ саҳм гузоранд.

Раёсати таълимии МТҒ "Донишкадаи тиббӣ-иҷтимоии Тоҷикистон" ҷанбаҳои зеринро дар бар мегирад:

Таъмини таълими босифат: мақсади асосии раёсат таъмини сатҳи баланди таълим дар соҳаи тиб ва кори иҷтимоӣ мебошад, ки ба талабот ва стандартҳои муосир мувофиқат мекунад.

Дастгирии донишҷӯён: Раёсат ба таъмини муҳити бароҳати таълим ва дастгирии донишҷӯён дар фаъолияти таълимӣ ва касбии онҳо, аз ҷумла машварат, ташкили машғулиятҳо ва чорабиниҳои иловагӣ ва кӯмак дар ҳалли масъалаҳои таълимӣ нигаронида шудааст.

Рушди корҳои илмӣ-таҳқиқотӣ: Раёсат ҳадафи рушди фаъолияти илмӣ-таҳқиқотиро ҳам дар байни донишҷӯён ва ҳам омӯзгорон бо мақсади эҷоди донишҳои нав, такмил додани малакаҳои амалӣ ва ҷорӣ намудани қарорҳои инноватсионӣ ба амалияи тиббӣ ва иҷтимоӣ мегузорад.

Ҳамкорӣ ва шарикӣ: Раёсат барои рушди шарикӣ бо дигар муассисаҳои таълимӣ, ташкилотҳои тандурустӣ ва ҳифзи иҷтимоӣ барои ҳамкорӣ, мубодилаи таҷриба ва татбиқи лоиҳаҳои муштарак саъй мекунад.

Такмили ихтисоси кормандон: Раёсат ба такмили ихтисоси омӯзгорон ва кормандони донишкада диққат медиҳад ва ба онҳо дастрасӣ ба курсҳои касбии рушд, тренингҳо ва семинарҳоро фароҳам меорад.

Мутобиқшавӣ ба тағйирот дар муҳити таълим: Раёсат ба тағйирот дар муҳити таълим тавассути татбиқи усулҳои нави таълим, истифодаи технологияҳои муосири иттилоотӣ ва мутобиқ кардани барномаҳои таълимӣ ба талаботи кунунии бозори меҳнат вокуниш нишон медиҳад.

Ин ҳадафҳо ба таъмини таълими босифат, рушди малакаҳои касбӣ ва рушди шахсии донишҷӯён, инчунин фароҳам овардани муҳити мусоиди таълимӣ, ки ба рушди зеҳнӣ ва касбии ҳамаи иштирокчиёни раванди таълим мусоидат мекунад, равона карда шудаанд.

Сохтори ташкилӣ

Раёсати таълими МТҒ "Донишкадаи тиббӣ-иҷтимоии Тоҷикистон" дорои сохтори дақиқи ташкилӣ мебошад, ки фаъолияти самаранок ва расидан ба ҳадафҳои гузошташударо таъмин менамояд. Ба ҳайати раёсат воҳидҳои асосии зерин дохил мешаванд::

Шурои марказии таълимӣ-методӣ: шурои марказии таълимӣ-методӣ дар МТҒ "Донишкадаи тиббӣ-иҷтимоии Тоҷикистон" дар таҳия, ҳамоҳангсозӣ ва такмили барномаҳои таълимӣ ва таъмини методии раванди таълим нақши калидӣ дорад.

Шуъбаи таҷрибаомӯзӣ. Шуъбаи таҷрибаомӯзӣ дар МТҒ "Донишкадаи тиббӣ-иҷтимоии Тоҷикистон" дар ташкил ва ҳамоҳангсозии омодагии амалии донишҷӯён нақши муҳим дошта, ба онҳо имконият медиҳад, ки донишу малакаи омӯхтаашонро дар муҳити воқеии касбӣ татбиқ намоянд. Он ба рушди салоҳиятҳои касбии донишҷӯён ва омода кардани онҳо ба касби муваффақ дар соҳаи интихобшуда равона шудааст.

Шуъбаи назорати сифати таълим. Шуъбаи назорати сифати таълим дар МТҒ "Донишкадаи тиббӣ-иҷтимоии Тоҷикистон" низ дар таъмини сатҳи баланди таълим ва такмили пайвастаи раванди таълим нақши муҳим дорад. Ин шуъба барои таҳия ва татбиқи системаи назорати сифати таълим, арзёбии натиҷаҳои таълим, ҷамъоварии фикру мулоҳизаҳо аз донишҷӯен ва омӯзгорон ва таҳияи чорабиниҳо оид ба беҳтар кардани сифати таълим масъул аст.

Шуъбаи маркази бақайдгирӣ ва машваратӣ. Шуъбаи маркази бақайдгирӣ ва машваратӣ дар ташкил ва гузаронидани имтиҳони тестии донишҷӯён дар МТҒ "Донишкадаи тиббӣ-иҷтимоии Тоҷикистон" нақши калидӣ дорад. Ин шӯъба барои ҳамоҳангсозии тамоми раванд, аз бақайдгирии донишҷӯен, пешниҳоди маълумот то ташкили имтиҳонҳо ва додани натиҷаҳои онҳо масъул аст.

Тавсифи механизмҳои банақшагирӣ ва ташкили барномаҳои таълимӣ:

Таҳияи барномаҳои таълимӣ: дар асоси натиҷаҳои таҳлил, инчунин бо назардошти барномаҳои муосири таълимӣ ва талабот ба таълими касбӣ, раёсати таълим барои ҳар як ихтисос барномаҳои таълимӣ таҳия мекунад. Ин барномаҳо рӯйхати фанҳо, мундариҷа, сатҳи душворӣ, шаклҳо ва усулҳои таълим ва натиҷаҳои пешбинишудаи таълимро дар бар мегиранд.

Банақшагирии раванди таълим: дар асоси барномаҳои таълимӣ, раёсати  таълим ҷадвали дарсҳоро барои ҳар як нимсолаи таълим таҳия мекунад. Дар ҷадвал сана ва вақти гузаронидани лексияҳо, машғулиятҳои амалӣ, корҳои лабораторӣ, машваратҳо ва дигар чорабиниҳои таълимӣ муайян карда мешаванд. Сарбории ҳар як омӯзгор ва захираҳои зарурӣ барои гузаронидани дарсҳо низ муайян карда мешавад.

Назорат ва арзёбӣ: дар ҷараёни татбиқи барномаҳои таълимӣ, раёсати таълим барои иҷрои онҳо ва арзёбии самаранокӣ мунтазам назорат мекунад. Ин мониторинги фаъолияти донишҷӯён, фаъолияти онҳо, сифати дарсҳо ва арзёбии натиҷаҳои таълимро дар бар мегирад. Дар ҳолати зарурӣ, ба барномаҳои таълимӣ тасҳеҳот ворид карда мешаванд.

Навсозии мунтазами барномаҳо: Раёсати таълим аҳамияти барномаҳои таълимиро назорат мекунад ва мувофиқи талаботи тағйирёбандаи бозори меҳнат, дастовардҳои илмӣ ва ниёзҳои ҷамъиятӣ тағйирот ва иловаҳои зарурӣ ворид мекунад. Ин имкон медиҳад, ки барномаи таълимӣ ва хатмкунандагони донишкада дар бозори меҳнат мувофиқ ва рақобатпазир бошанд.

Дурнамои рушд

 Муайян намудани самтҳои стратегии рушд барои оянда:

Тавсеаи доираи барномаҳои таълимӣ: Рушди барномаҳои нави таълимӣ, ки ба талаботи муосири бозори меҳнат ва талаботи донишҷӯен нигаронида шудаанд, ба донишкада имкон медиҳад, ки аудиторияи худро васеъ кунад ва рақобатпазирии хатмкунандагонро баланд бардорад.

Таҳкими ҳамкориҳои байналмилалӣ: Рушди шарикӣ бо донишгоҳҳои хориҷӣ ва табодули барномаҳои мобилии байналмилалии донишҷӯён ба густариши уфуқҳои донишҷӯён, ғанисозии фарҳангии онҳо ва баланд бардоштани нуфузи байналмилалии донишкада мусоидат мекунад.

Ҳамгирои бо саноат: Ташкили ҳамкории зич бо корхонаҳо ва ташкилотҳо дар соҳаи тиб ва кори иҷтимоӣ ба донишҷӯён имкон медиҳад, ки таҷрибаи воқеии кориро дар амал ба даст оранд ва инчунин мутобиқсозии барномаҳои таълимиро ба талаботи муосири корфармоён таъмин кунанд.

Рушди фаъолияти илмӣ: Ҳавасмандгардонии кори илмии донишҷӯён ва омӯзгорон, инчунин фароҳам овардани шароит барои фаъолияти таҳқиқотӣ, ба рушди зеҳнии иштирокчиёни раванди таълим ва ташаккули муҳити инноватсионӣ дар институт мусоидат мекунад.

Бо татбиқи ин самтҳои стратегӣ донишкада метавонад рушди худро ҳамчун пешво дар соҳаи таҳсилоти тиббӣ ва иҷтимоӣ идома диҳад ва инчунин ба мушкилот ва талаботи муосири бозори таълим самаранок ҷавобгӯ бошад.

 

Рӯйхати ҳуҷҷатҳо

Стандартҳои давлатии таълимии аз рӯи ихтисос

Қонунгузорӣ дар Ҷумҳурии Тоҷикистон


Нақшаҳои таълимӣ


Образовательные программы

 

Низомномаҳои намунавӣ

 

Низомномаҳои дохилӣ

 

Нақшаҳои кории таълимӣ

Кори табобатӣ:

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2020-2021 (КУРСИ 1) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2021-2022 (КУРСИ 1) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2021-2022 (КУРСИ 2) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2022-2023 (КУРСИ 1) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2022-2023 (КУРСИ 2) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2022-2023 (КУРСИ 3) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2023-2024 (КУРСИ 1) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2023-2024 (КУРСИ 2) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2023-2024 (КУРСИ 3) 

НАҚШАИ КОРИИ ТАЪЛИМӢ БАРОИ СОЛИ ХОНИШИ 2023-2024 (КУРСИ 4) 


Консепсияи ислоҳоти таҳсилоти тиббӣ ва фармасевтӣ дар Ҷумҳурии Тоҷикистон

Руйхати фанҳои эллективӣ


Саволномаи имтиҳонӣ

Кори табобатӣ:

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни педиатрия

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни таълими асосҳои бемориҳои кӯдакона

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни микробиология ва вирусология 

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни гистология

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни химияи умумӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни химияи биологӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни акушерӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни бемориҳои дарунӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни анатомияи одам

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни анатомияи патологӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни оториноларингология

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни анатомияи топографӣ ва ҷарроҳии оперативӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни офталмология

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни бемориҳои ҷарроҳӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни ҷарроҳии умумӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни забони лотинӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни профпатология

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни эндокринология

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни беҳдошти иҷтимоӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни тибби оилавӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни  таълими асосҳои бемориҳои дарунӣ

Саволномаи имтиҳонӣ аз фанни дерматовенерология